mandag den 7. september 2015

Tilbage med gamle vinger

Det føles mærkeligt at være tilbage. Hjemme. Gangene og klasselokalerne har ikke ændret sig. De er næsten som vi forlod dem. De har aldrig føltes mere tomme. Den nemmeste måde jeg kan forklare det på ville nok være et hus. Dit hus, den der følelse man får når man træder over dørtærsklen er noget helt specielt. Prøv at forestil dig dette hjem. Dit. Uden din familie. Tomt ikke? Se, den familie du havde før, er nu skiftet ud med en ny.
Jeg vidste udmærket godt hvad jeg gik ind til da jeg startede her. Netop det at stedet, hjemmet var det samme, men min “gamle” familie ikke ville være en del af mit hjem mere. Helt nye ansigter fylder nu min hverdag. Det var, er, svært at vænne sig til. Men jeg må indrømme, tiden her, i det nye, har været som et eventyr. Jeg kan opleve hele det gamle eventyr på ny, se alle tingene med helt nye øjne. Disse mennesker, min familie nu, vil meget snart havde en meget større betydning. Ligesom dem før. Som stadig har en helt speciel plads i mit hjerte. De har alle vinger nu, flyver deres egne veje. Og når de så får tid, flyver de måske forbi. Forbi til det hjem jeg vil kalde for vores. Gamle og nye. Ligegyldigt. Vi deler dette hjem, fra nu af og til evig flyvetur. Tak, Vostrup. Jeg ved, at årene før, nu og lige om lidt, vil være her hos mig for altid.

-Anne Mohr


Ingen kommentarer:

Send en kommentar